onsdag 10 oktober 2018

Linnea

Hej!

Det var ett tag sedan... och sommaren som brukar vara min främsta bloggperiod. Men det var så mycket bilder i så konstiga format från studenten och från resan till Spanien och det hela blev helt enkelt ett för stort projekt att dra iväg något blogginlägg om. Så har precis bestämt mig för att strunta i det istället för att prokastinera det.
   Och resten av sommaren - efter Spanien med Mamma 50 år och Josses student - for som iväg den med. Att jobba på neonatalen i Kalmar var bland de bästa beslut jag tagit - jag fick en väldigt, väldigt givande sommar där. Patientkontakt. Anhörigkontakt. Det här med att ha kollegor? Även här, tillbaka i Umeå, kan jag titta på klockan och oberoende av tid på dygnet tänka "nu. Nu är det ändå nån av de jag träffade i somras som är på avdelningen och ser till att den rullar".
   Efter att jag avslutat mitt vikariat på NeoVaggan stack jag och Sofia ut på tågluff i Europa - något vi ihärdigt dokumenterade på Instagram, så att lägga upp bilder från det här känns lite kaka på kaka. Det blev också det två värdefulla veckor. Och sedan var det bara en vecka hemma innan det fors upp till Umeå igen och vardagen drog igång.

Och här är jag då nu. Terminen är någon blandning mellan stillstående och alltför snabb - kraven är lite lägre denna termin och det blir lätt att alla delar av tillvaron latar till sig lite. Därtill står flytten till Luleå precis runt hörnet och det är massvis med tankar och fix och planering (och kanske lite ångest) över den. Varit i Luleå två gånger sedan terminen startade och kollat olika boendealternativ. Fredrik, en kompis som bor i Östersund och som jag och Tilly träffade under språkresan till Brighton, har varit uppe en helg och hälsat på. Jag sitter i styrelsen för Medicinarspexet och planerar årsmöten och stadgeändringar. Det var Sy och Hantverksfestival förra helgen - jag och Ida gick dit och jag inhandlade alldeles för mycket garn. Josse var uppe några dagar. Jag har åkt på en förkylning som inte riktigt vill släppa. Det dansas med Sparketten och barnvaktas någon gång då och då.

Så det rullar på. Det mesta är vardag. I söndags var jag och Joel med ett par kompisar som ska med till Luleå och fotade i höstfärgerna på Ön mitt i Umeälven, några bilder från det:

Höst 





En favorit 


Hur sjutton ska man hantera det här med att de där två precis börjat tredje året på läkarprogrammet. 



Där borta bor vi, lite snett bakom bildmuseet vilken är rätblocket till vänster. 




Kommer nog sakna Umeå lite i varje fall


Solen valde att lysa upp bara ett enda träd haha 









Killar vid vatten - "vi måste kasta i något, vilken sten eller pinne eller vad som helst är fetast?"




Det blev en del ganska fina bilder faktiskt. Vi fastnade i pre-foto fika så länge att vi missade det mesta av solljuset, men en del fastnade.

Vi har en väldigt lugn vecka. Inte haft föreläsningar mån-tis och idag är det en kort redovisning på en timme klockan kvart i tio. Sedan hem och göra lite målbeskrivning innan jag tror jag tar och trotsar den här förkylningen och går och tränar lite.

Kramkram,
J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar